Haberler

PR Atölye Dergisi’nin 2. Sayısı ”Dijital Halkla İlişkiler ve Etik ” Temasıyla Çıktı

Türkiye’de halkla ilişkiler sektörünü akademi ile bir araya getirerek mesleki iş birliklerindeki sınırlılıkları ortadan kaldırmayı hedefleyen öğrenci, akademisyen ve sektör profesyonellerinin katkıları ile hazırlanan PR Atölye dergisinin ikinci sayısı çıktı. İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü bünyesinde faaliyet gösteren öğrenci uygulama birimi İAÜ PR Atölye, sektörde bir ilk olarak gerçekleştirdiği halkla ilişkiler dergisini ücretsiz olarak alana ilgi duyan herkesin beğenisine sunuyor.

PR Atölye Dergisinin “Dijital Halkla İlişkiler ve Etik” temalı bu sayısında konuyla ilgili alanın önde gelen akademisyenleri, lisans/yüksek lisans öğrencileri ve sektör profesyonellerinin yazıları yer alıyor. Ayrıca bu sayıda sektörün önde gelen isimlerinden Salim Kadıbeşegil ve Melek Manisalı yazılarıyla katkıda bulunuyor. Röportajlar kısmında ise önde gelen meslek örgütlerinden KİD’in Yönetim Kurulu Başkanı Şule Yücebıyık ve Türkiye’de halkla ilişkiler sektörünün ortaya çıktığı ilk yıllardan beri emek veren meslek öncülerinden Ergüder Tırnova söyleşileri yer alıyor. Ayrıca 1997 yılında çıkan halkla ilişkiler dergisi PR Türkiye’nin öyküsünü Başak Güçlü Elbir anlatıyor. Bunların yanı sıra akademisyen gözünden halkla ilişkiler ve gazetecilik ilişkisi,  film incelemesi, mitoloji, kitap önerileri gibi keyifle okunacak çeşitli bölümler yer alıyor. 

İlerleyen sayılarda röportajlar, kampanya örnekleri, vaka incelemeleri gibi sektörün ve akademinin dile getirmek istediği konuları işleyecek olan PR Atölye dergisi, uzun vadede tüm Türkiye’den öğrencilerin uygulama yapabilecekleri, farklı üniversitelerden akademisyenlerin ve halkla ilişkiler profesyonellerinin katkı sunabilecekleri kapsamlı bir yayın olmayı hedefliyor. Bu doğrultuda çalışmalarını sürdüren dergi, yılda iki kere ücretsiz olarak yayınlanacak. Dergiye https://www.pratolye.com/dergi/sayi2/#page/1 web sitesinden ücretsiz olarak ulaşabiliyor.

İAÜ PR Atölye Hakkında: İAÜ PR Atölye, 2016 yılında Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Deniz Akbulut önderliğinde kurulmuştur. Atölyenin kurulma amacı, bölüm öğrencilerine derslerde öğrendikleri teorik bilgilerle ve uygulamayı birleştirebilme olanağı sunmaktır. Bunun yanı sıra bölüm öğretim elemanları ve öğrencileri ile stratejik halkla ilişkiler uygulamaları gerçekleştirmek, halkla ilişkiler sektöründeki gerçek ve tüzel kişiler ile bölüm öğrencileri arasındaki işbirliğini güçlendirmeye katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.   Öğrencilerin üye olduğu, gönüllülük esasına dayalı katılımcı bir anlayışla faaliyet gösteren PR Atölye’de halkla ilişkilerin uygulama alanlarından başta medya ilişkileri olmak üzere kurumsal halkla ilişkiler (CPR) ve pazarlama yönlü halkla ilişkiler (MPR) kapsamında uygulama çalışmaları yapılmaktadır. Orta ve küçük ölçekli işletme örnekleri ele alınarak bu işletmelerin başta kurum kimliği olmak üzere kurumsal iletişim faaliyet planlarını bölüm başkanı danışmanlığında bir halkla ilişkiler ajansı niteliğinde oluşturmak için gerekli çalışmalar yürütülmektedir.   Meslek sorunlarına dikkat çekmek için Türkiye’nin öğrenciler tarafından gerçekleştirilen ilk meslek farkındalığı projesi olan #meslegiminfarkındaol kampanyasını da sürdüren İAÜ PR Atölye, etkinlik, sosyal Medya, metin yazarlığı ve kreatif Bölüm olarak dört departmandan oluşmaktadır. Atölyenin web sitesi ve bloğunda öğrenciler tarafından düzenli olarak haber, yazı ve röportaj yayınlanmaktadır. Aynı zamanda sosyal medya hesaplarından etkinlikler, duyurular, sektörle ilgili haberler vb. güncel olarak yayınlanmaktadır.

Daha ayrıntılı bilgi için: Metin Enes Dönmez / 0212 411 61 00 (25404)/ pratolyedergisi@gmail.com   

Kalıcı bağlantıyı yer imlerine ekle.

Yorum bırakın Cevabı iptal et